maanantai 8. lokakuuta 2012

Torilla tavattiin!

Lauantaina olin ensimmäistä kertaa tekemässä vaalikampanjaa Vihreiden kanssa Joensuun torilla. Olin edellisenä päivänä saanut valmiiksi vaaliesitteeni ja aamulla leikkelin niitä 90 kappaletta. Paperia säästäen yhdelle A4 - arkille mahtuu kolme esitettä. Suurin työ on niiden irtileikkaaminen toisistaan.

Teltalla muiden kanssa aloittelemassa kampanjointia ja miettimässä, miten päivä etenee.
Minua hiukan jännitti mennä torille. Onneksi kämppikseni ja vaalipäällikköni Hanna-Kaisa tuli mukaani henkiseksi tueksi. Suurin kynnys minulle tuntui olevan, että mitä minä niille tuntemattomille ihmisille sanon!? Vähän aikaa minä siellä Vihreiden teltalla seisoskelin ja kyselin; kenelle minä menen puhumaan!? Puettuani Vihreiden liivin päälleni sain jostakin lisää itsevarmuutta ja lähdin kiertelemään toria. Yhtäkkiä olinkin ajautunut moneen mielenkiintoiseen keskusteluun ja saanut aivan loistavaa palautetta!

Siinä hirween nättinä poseerataan Hanna-Kaisan kanssa.
Tokihan osa kiersi minut kaukaa ja jotkut olivat todella epäkohteliaita. Minä kuitenkin kiitin nätisti heidän ajastaan ja hymyilin aurinkoisesti. Sekös vasta onkin ärsyttävää! :D Kävin mielenkiintoista keskustelua myös parin Kokoomuksen nuoren ehdokkaan kanssa. Minä jotenkin puolivahingossa ajauduin Kokoomuslaisten keskelle pyörimään esitteideni kanssa. Olimme kaikki yhtälailla samaa mieltä siitä, että on mahtavaa miten paljon nuoria ehdokkaita on saatu mukaan eri puolueiden listoille Joensuussa. Me nuoret olemme kuitenkin tulevaisuus ja nyt tulevaisuus näyttää varsin valoisalta. On paljon innokkaita uusia politiikkaan mukaan pyrkiviä.

Vaaliesitteitä oli lähtiessä 90 kappaletta ja sain niistä  parikymmentä jaettua. Ihan hyvä saldo ensimmäiselle kerralle.
Sain paljon hyvää palautetta myös vaaliesitteestäni. Monet kysyivät, missä olin sen painattanut. Piti sitten rinta rottingilla vastata, että ihan kotona Photarilla tehty, omalla tulostimella tulostettu ja omin pikku kätösin leikelty. :)

Minulle jäi erittäin positiivinen kuva torilla kampanjoimisesta. En ottanut epäkohteliaisuuksia henkilökohtaisesti ja olin mielissäni siitä, että syntyi paljon hyvää keskustelua. Olin edeltä käsin pelännyt, että minulle esitetään vaikeita kysymyksiä, joihin en osaa vastata. Sellaisia tilanteita ei juuri tullut. Pariin otteeseen totesin, etten tiedä asiasta riittävästi ja sen vuoksi en halua ottaa kantaa. Saattaisin muuten puhua läpiä päähäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti